Felanmälan FAstighet

Är jag eller föreningen som ansvarar för underhåll?
Ibland kan det vara svårt att veta om det är du som bostadsrättsinnehavare eller föreningen som är ansvarig för underhåll eller reparationer. Var vänlig se gränsdragninglistan som tydliggör ansvarförhållandet för de allra flesta reparationer.

Vart ska jag vända mig?
Brf Bergängen har ett avtal med fastighetsförvaltaren Allgranth. På kvällar och helgen kan man även vid akuta ärenden kontakta Securitas Jourtelefon.

KOntaktuppgifter

Allgranth Web
Vid felanmälan hänvisas till föreningens förvaltare Allgranths formulär på www.allgranth.se/felanmälan.html 

Allgranth Telefon
Allgranth har även en bemannad telefonmottagning

Tel: 08-420 380 81.
Telefontid: Vardagar 06.45 - 16.00

Övrig tid görs felanmälan alltid på hemsidan.

Securitas Jourtelefonnummer
Tel: 08-657 77 22 
Telefontid: Vardagar 21-07 samt helger

Endast vid mycket akuta ärenden. Enskild medlem debiteras för ev. kostnader om det inte är en kostnad som föreningen ansvarar för.
 

Felanmälan hissar

Alla fel på hissar anmäls snarast till Otisline. 
Tel: 0200-21 21 11, dygnet runt.
 

Felanmälan Fjärrvärme

Vid fel eller frågor om fjärrvärme, v.v. kontakta vår leverantör Fortum Värme:
Tel: 020-44 11 00 (info om driftstörningar)
Tel: 08-46 00 00 (kundservice)
 

skadedjurssanering

Föreningen står för skadedjurssanering av föreningens lägenheter. Santeringen sker m.h.a. Anticimex (via Länsförsäkringar). Ange adress samt vårt försäkringsbolag vid kontakt.

Tel: 08-51763400